Resepi Puding Telur Edisi Malas Lagi

Puding Biasa-biasa Jer.
Bantai je masak. Hahahaha.

Kalau aku yang buat ringkas je.
Resepinya
1. Telur 5 biji
2. Susu Pekat Manis 1 Tin
3. Air Masak Setengah atau 1 (ikut saiz Tin Susu)
4. Tempat Kukus

Caranya
1. Pecahkan telur dan gaul dengan susu pekat dan air.
Kalau suka manis tambah gula, kalau tak suka kurangkan susu itu.
2. Letak dalam bekas tupperway murah macam beli soya tu ke.
Berapa bekas pun tak kisah selagi boleh muatkan.
3. Lepas itu, kukuskan dalam tempat kukus tu selama 10-15 minit.

Kemudian bolehlah makan sama ada sejuk atau panas pun sodap.
Sekian... Hihihihihi

Ni pun gambar tarak sebab sedap sangat tak sempat puding
tu nak selfie dah selamat dalam perut ku. Thehehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan