Seorang Perempuan yang Suka Makan

Tadaaaa.. Eh eh eh.. Assalamualaikum dimulakan dahulu.. Hihihihi.. Hai hai hai semua...
Ehem, sebenarnya kan dah berbulan lamanya kan tak ada sebarang entry kat blog aku ni.
Aku cuma aktif kat facebook, twitter, instagram, dan wechat je. 
Nak update blog takda idea lagi-lagi aku waktu tu aku tengah sibuk dengan dunia pekerjaan yang baru.
Sekarang dunia pekerjaan aku dah tak sibuk aku nak cerita semula apa aku buat sepanjang masa aku diamkan diri dalam dunia blog ni dengan cerita makanan buat masa ni.

Aku ni suka makan. Sampai satu masa aku kena diet dengan cara berpuasa.
Jadinya semasa aku tengah tulis blog ni aku tengah puasa sambil nak publish gambar makanan yang aku makan dan aktif menguploadkannya di instagram.
Memang mencabar keimanan dan kenafsuan la. Harap tak makruh atau batal puasa aku ni. Hihihihi.

Kat Secret Resepi, Aeon Jusco Balakong.


Cool Blog kat Giant Batu 9, Cheras.

Pizza Hut, The Mines.

 Kadang-kadang Subway Aeon Jusco Balakong atau Galeria PjH, Presint 4, Putrajaya.

Beli RM5.00 je.

 Ni pun sama.

Sambut Hari lahir Adik Acid.

Limau beli kat Giant atau 99 Speedmart. Musim nak raya cina hari tu.

Musim panas, jadi tekak nak yang sejuk-sejuk.

Jiran balik dari Langkawi bagi ni.

Sotong ala goreng perisa uncle bob gitu kat kawasan makan Pantai Morib.
Lepas balik jalan-jalan cari kerepek dan keropok area Banting.

Feberet sepanjang usia. Dari zaman kecik. Keropok Roda perisa ayam.

Ala-ala bakar gitu. Bakar je atas dapur masak, letak dawai kemudian bako je.
Senang cerita takyah cari arang bagai. DIY sendiri nak bakar macam ne pun boleh.

Makan mamak kat Giant dengan adik Alin lepas membeli belah buang masa.

Keropok ni sedap. RM2.00. Murah dan berbaloi. Kedai makan area Nanding, Hulu Langat.

Beli jajan kat jualan bawah bangunan Kem. Belia dan Sukan.

Bakar-bakar masa family day kecil-kecilan keluarga kat Sungai Lopo, Hulu Langat.

Magnum beli kat kedai runcit. Hahahaha.

Apam balik dan Murtabak beli kat pasar Selasa, Pangsun.

Sate ikan kat Taman Tasik Titiwangsa.

Burger ramli beli kat gerai area Batu 18 makan kat kedai orang lain.

Ni makan Nasi Ayam kat Keramat, KL.

Sekian, terima kasih.

Idea terus hilang bila dah habis update.. Daaaaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan